Čtu v Květy 17/2023, jak mělo dojít k okradení nějakého starosty. Mělo k tomu dojít tak, že zadal zlodějovi své o kartě a pak dokonce zlodějovi poslal potvrzovací kód, co mu asi přišel v SMS. Tím se mu zloděj měl dostat do internetového bankovnictví, navýšit limit převodu a převést peníze na své konto.
Nechápu to.
V normálním bankovnictví je třeba vše znovu potvrzovat. Zvýšíte si limit, potvrdíte to nějakým smart klíčem. Zadáte převodní příkaz , potvrdíte opět skoro vždy příkaz tím smart klíčem. Nebo někde ještě potvrzovací SMS.
V článku je uvedena banka, u níž měl mít starosta účet, úmyslně jí neuvádím, myslím si, že údaje v článku nemohou být reálné.
Je možné, že existují internetová bankovnictví, kde se nemusí vše potvrzovat, kde mají ještě potvrzovací SMS. Pokud taková bankovnictví opravdu existují, jen „šílenec“ by je používal. Možná je to tím, že lidé chtějí nízké poplatky, banky se „předhánějí“, kdo nabídne nižší poplatky. Uvažují ale lidé, že čím nižší poplatky, tím skoro vždy může být nižší bezpečnost internetového bankovnictví?
Jedna banka nemá komfortní bankovnictví, třeba změnu zasílání výpisů se musí zadat telefonicky či osobně. Ale je to logické a správné, než nabídnout rychle levnou a nebezpečnou službu, tak jí nenabízím.
(Navštíveno 7×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply