Viz článek na iDnes.cz. Proč pořád ještě není dálnice do Karlových Varů (a nebo do Rakouska přes České Budějovice či Mikulov?)
V normálních zemích mají na dojíždění do zaměstnání samozřejmě rychlovlaky. Třeba v Londýně, kde jsou nádraží ve středu města a tedy když Sherlock Holmes někam chtěl vyrazit, nechal se odvést drožkou na příslušné nádraží.
Dnes lidé dojíždějí do zaměstnání v Londýně klidně i 120 km (z Prahy do KV je to blíže), vlaky jedou asi těch 120 km, tedy nasednou, otevřou noviny, notebook, možná se nasnídají, a za hodinu jsou ve středu Londýna. Víte třeba, za jak dlouho dojede městská doprava z okrajové čtvrti Karlových Varů Tašovice do středu KV? Zhruba za stejnou dobu.
Ale rychlovlaky Praha – KV jsou utopie, neumíme ani postavit koleje na pražské letiště.
Tedy jediné, co snad zvládneme je dálnice (i když skutečná dálnice obvykle bývá rovná a bez kopců, jsem zvědav, jak budou kamiony vyjíždět ten mnohakilometrový dálniční kopec za Lubencem), tedy dojíždět do práce v KV by bylo možné pouze po dálnici. A aby lidé naopak nezačali dojíždět do Prahy, tak budou muset více lidem dávat odměny za setrvání v zaměstnání v KV, v současné době je myslím pořád krajský úřad rozdává peníze určitým profesím v řádech statisíců.
(Navštíveno 5×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply