Prý je stav na „sociálce“v Ústí nad Labem katastrofální, viz článek na iDnes.cz. Nedělají si to úředníci sami?
Hodně příjemců dávek zná dobře zákony ohledně svých dávek. A když je někdo doma, tak má čas na „studium“. Tedy bych v Ústí doporučil s klienty neřešit vyplňování formulářů, mají na to dost času doma, budou je pouze přijímat na podatelně a ty špatné vrátí k přepracování. A když někdo neumí číst a psát, tak ať se to naučí, kurzy na to určitě jsou. A na klienta si vyhradit určitý čas, poté klient „bude odejít“, třeba policií, a může se objednat na další termín. Úředník nemůže s klientem strávit celý den jen proto, že klient neumí číst a psát a má třeba i nízké IQ, zablokoval by ty ostatní. A klienti by mohli mít možnost jít i na a jinou sociálku, která není tak vytížená.
A nevidím v tom nic proti zákonného. Zkuste požadovat po úředníkovi, aby za vás vyplnil složité daňové přiznání. Pokud je formulář složitý, tak ten v Ústí nevytvářejí a klient může podat stížnost na ministerstvo.
Nevidím v tom rozdíl třeba oproti zubařovi. Když se objednáte na určitý čas a zjistí se, že zákrok by trval 2× delší dobu, objedná vás, logicky, na další termín. Když není k dispozici zubař v městě, logicky se jede do jiného města.
Leave a Reply