Klienti stavební spořitelny Modré pyramidy dostali zmateční e-mail, viz Novinky.cz. Tento e-mail je skoro určitě typickým příkladem mladší generace, která se často neumí vyjadřovat, neumí česky. Ale neuvědomuje si to, protože si myslí, že když on ví, co chce říci, že to z jeho zmateného výjevu pochopí i další.
Katastrofa pak je, když takoví píší návody použití. Mladší generaci čeština totiž nic neříká, netuší, že vložené věty by měly být oddělené čárkami, jinak věta má úplně jiný smysl, pravopis jim nic neříká a netuší, že je obrovský rozdíl, když někde někde byl či bil. Posílají si své SMS a různé zkratky a netuší, že zkratky mohu mít různý význam, ba že jejich použitím mohou mít někde problémy s policii (když prohlásí, „komunikuji s ETA“, tedy s českou továrnou či teroristy?, či když studijní systém se jmenoval ISIS a pak přišli teroristé z ISIS).
Modrá pyramida by měla klientům uhradit škody z toho zmatku, třeba paušální částkou 1 000 Kč, a ten, kdo nesrozumitelný e-mail poslal, by měl zaměstnavateli uhradit ty náklady do výše 4,5 násobku svého platu.
(Navštíveno 19×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply