Na iDnes je článek o půjčkách. Když si lidé berou hypotéku, tak dlouho počítají, zvažují. Když obyčejnou půjčku, tak nečtou a podepíší vše.
Mě zajímalo, proč je bílé a černé zboží v elektro na splátky levnější než v hotovosti. Splátky byly myslím od Cetelem a tak jsem napsal do Google Cetelem problémy a začal číst.
Vyšlo mi, že ta sleva na splátky je investice do klienta, který se 1) vrátí a 2) na pokutách či poplatcích zaplatí klient více, než činí ta „sleva“. Smlouvu je totiž potřeba číst a číst a ptát se a ptát.
Vyšlo mi, že kdybych měl tu smlouvu na splátky pečlivě pročíst, abych se nedopustil nějakého protismluvního jednání, kdybych měl hlídat termíny a pečlivě platit splátky (jsou dny volna, kdy banky nepracují a tím se den úhrady posune) a hlídal všechny postupy, že bych s tím strávil tolik času, že mohu „slevu“ snadno oželet.
A půjčka jde do úvěrových registrů, uděláte 1 problém, již se u vás v registru objeví poznámka, že jste problémový klient as již máte problém při další půjčce či hypotéce. Když vám ji i jako „problematickému“ klientovi dají, tak určitě máte vyšší úrok, než jiní klienti. Tedy v článku uvedená Helena či Milan si s sebou táhnou špatnou „úvěrovou pověst“ a mohou mít problémy při hypotéce.
(Navštíveno 14×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply