Italové koupily řecké dráhy, viz článek na Idnes.cz. Ano, ty dráhy, kde asi před 7 lety pro dráhy vycházelo levněji předat cestující do taxíků, než provozovat železnici. Řecké dráhy mají nyní polovinu zaměstnanců, ale pořád Řeků, a jak píše někdo v diskuzi k článku, určitě s jistotou 100 měsíčního odstupného.
V diskuzi někdo vydělil cenu, za kterou Italové dráhy koupili délkou kolejí a vyšlo mu, že Italové zaplatili za 1 metr kolejí 240 Kč, ale že výkupní cena šrotu za ty koleje by byla 300 Kč, tedy jen sešrotováním kolejí by měli Italové zisk 20 %.
Zkusil jsem spočítat cenu sešrotovaných vlaků, ale tam mi vyšlo, že sešrotovaných vlaků by muselo být více než asi 500, aby cena šrotu byla vyšší než kupní cena celých drah.
(Navštíveno 23×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply