Česko stále rozvíjí montování aut a stále se rozšiřují a vznikají další subdodavatelské firmy. A lidé se chovají, jako že český autoTitanic stále jede ke stále lepším zítřkům, že si lidé budou stále kupovat další a další auta. A přitom stačí malý ledovec nebo jen jedna větší kra, zdražení benzínu, nezájem o další auta, snížení spotřeby obyvatel.
A čeští a evropští úředníci a poslanci vymýšlejí další a další vybavení aut, které vede k jeho dalším a dalším zdražováním a zvyšováním nákladů provozu aut, typicky povinná indikace tlaku v pneumatikách, která zdražuje každé kolo o 400 Kč a nefunkčnost indikace znamená zákaz jízdy na veřejných vozovkách, tedy třeba nemožnost jízdy do práce.
A automobilky vyrábějí raději dražší auta, protože vidí, že si je lidé stejně koupí. Kdysi jsem uvažoval, že si koupím auto s nejlevnějším motorem o obsahu 1200 cm³. Vysmáli se mi, motor je v reklamních letácích sice uveden, ale není o něj zájem, tak se prostě nevyrábí. Ale je fakt, že když v horku zapnu kompresor klimatizace, tak motor 1400 cm³ do prudkého kopce zřetelně zpomalí. Ale je kompresor v klimatizaci standard nebo nadstandard? Já říkám, že nadstandard, bez kompresoru klimatizace auto jede dál.
Nevidím důvod mít drahé auto, třeba se časem zlepší a zrychlí veřejná doprava. Další auta se již na silnice stejně nevejdou a zácpy bývají i na malých městech, kde nikdy zácpy nebyly, šokovala mě tříminutová zácpa v mém rodném maloměstě.
(Navštíveno 28×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply