Na iDnes.cz je článek o vysokorychlostních tratích u nás a je k němu doplněno Makrooko ekonoma Miroslava Zámečníka.
V článku čtu, že „Studie také doporučuje zařídit financování stavby z fondů EU“, kdo to mohl do studie napsat. V době, kdy se u nás možná začne stavět, již dávno skončí dotační politika vzhledem k méně vyspělým zemím EU a bude v té době ještě existovat EU? Máme tu Brexit, bohaté provincie se chtějí odtrhnout od svých částí, které na nich parazitují (Katalánci, Padánie=Benátsko, Lombardie a další), tedy budou chtít státy EU nám dotovat železnici? Dobu dotací na stavbu vysokorychlostní železnice jsme kvůli neschopným politikům (které jsme si zvolili) již prošvihli.
Zámečník píše ve svém Makrooku o tunelech, které je možné vhledem k zákonům budovat v současné době jednodušeji, než řešit tratě na povrchu. Tedy zatím, v Praze již praskaly domy nad tunely metra, lidé mají hluboké studny a tepelná čerpadla až v hloubce 100 metrů, tak hluboko metro v Praze není nikde, ani železniční tunely nejsou moc hluboko.
Sci-fi řešila otázku dopravy tunelem dávno před Muskem. Viz třeba kniha Krtoryt contra Ptakolet z roku 1948 na legie.info. Protože kniha není běžná v knihovnách, tak přidávám i návrh řešení z knihy, střed Prahy pod zemí a další letadly.
Na Sicílii jsem si všiml, že silnice vede na mostě nad polem, i když pro most nebyl důvod. Tedy nadzemní vedení dopravy na kolejích nebo přímo vzduchem v přesně daném koridoru, který by tvořil virtuální vzdušný tunel, by nemuselo být v budoucnu zase tak složité.
Leave a Reply