Hodně pacientů je překvapeno, že při kontaktu zdravotnického zařízení, že se jejich, podle nich vážnému stavu, nechtějí okamžitě věnovat (a že nabízí sanitku na okamžitý odvoz do zdravotnického zařízení) a že nabízí první termín třeba za 2 měsíce. Někdy jsou dokonce odmítnuti pro nedostatečnou kapacitu zdravotnického zařízení. Pacienti jsou v šoku „mám problémy, mám bolesti, mám přece nárok na okamžité ošetření a jsem odmítnut“.
Mají či nemají nárok?
Pacienti zapomínají, co slovo pacient znamená, je to z latiny znamená to „trpělivý“. A hlavně pacienti zapomínají, že v České republice je většina ošetření přes zdravotní pojišťovny. A pojišťovně pacient platí pojistné (ne vždy, často za něj pojistné platí stát) a pojišťovna se rozhoduje, zda z vybraného pojištění zaplatí dalšího lékaře v nějakém obvodu a tedy zda sníží čekací doby. Tedy se pacient má obrátit na svého praktického lékaře, ten mu má najít odborného lékaře, a když pacient není stále spokojen, má kontaktovat zdravotní pojišťovnu. A obávám se, že většina jich byla po kontaktování své pojišťovny zklamána. Zajímavé je, že zubaři mají většinu ošetření za přímé platby, přesto jich není více a jsou dlouhé čekací doby, „nejsou a nebudou lidi“. Právě u zubařů je vidět problém v dlouhých čekacích lhůtách a nabídky, zdravotní pojišťovna pacientovi klidně nabídne zubaře v jiném městě.
Docela jsem byl v pokušení jednomu pacientovi říci, že žádné české zdravotnické zařízení není schopno zajistit jím požadované služby a že by se měl obrátit na nějaké zahraniční soukromé pracoviště.
(Navštíveno 25×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply