Nějaká prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu Marta Nováková (proboha, kolik takových svazů ještě je a živí nějaké své „prezidenty“ a „viceprezidenty“) nám říká, že díky technologiím se z prodavače stane zase „rádce“. Nestane, spíš další prodavači zmizí. ‚
Asi paní prezidentce uniklo, že u nás jsou tak vysoké odvody za zaměstnance (můžeme říci, že odvody státu činí 100 % toho, co firma zaměstnanci vyplatí), že nejlépe se sníží náklady a tedy i částečně cena zboží tím, že se náklady na prodavače podstatně sníží.
Když technologie, tak ano, mobilní telefon s aplikací na čarové kódy, či přenosný scanner u vozíku, kterým si zákazník bude skenovat zboží (no, možná ne, protože by se zděsil celkové ceny a něco by vrátil, u poklady se zboží vrací hůře). A pokud bude chtít informace o zboží, připojí se k internetu, kde uvidí všechny potřebné informace (ano, je otázka, zda jim bude rozumět).
Dokud bude nadále stát „trestat“ zaměstnavatele, že zaměstnávají zaměstnance, tak prodavačů bude ubývat. Jenže kdyby stát odvody snížil, kde by vzal peníze na sociální dávky pro ty propuštěné prodavače?
Leave a Reply