15″ u mého auta znamená průměr disku, na který se pneumatika nadává, tedy je to vnitřní průměr pneumatiky. V dnešní MF Dnes čtu článek Romana Švidrnocha, že na Toyotě Prius IV. je možné použít i 17″ pneumatiky. Když dáte na auto větší rozměr pneumatik, tak vám auto při stejném pérování na silnici více „skáče“. Tedy Toyota Prius IV. má takové pérování, že si to můžete dovolit i větší rozměr kol. V článku čtu dále, že čím větší kola, tím auto více „žere“. Co zakázat vyšší pneumatiky v rámci EU? (:-)).
Když se začala prodávat lepší či luxusní auta do Sovětského svazu, narazilo se na problém, že auta sovětských silnicích chytala spodkem. Muselo se měnit pérování, aby se zvýšil spodek auta. Jak se v článku píše, je problém s výškou podvozku i ve střední Evropě, auta prodávaná pro střední Evropu mají o 2 cm vyšší podvozek, tedy máme podle Toyoty v průměru výmoly o 2 cm vyšší, než jinde na sever, jih, západ. A vyšší podvozek má zvýšit spotřebu o 0,3 litrů, tedy jsme „biti“ vícekrát, hrboly a vyššími náklady. Tedy snížení hrbolů v průměru o 2 cm by došlo ke snížení spotřeby všech aut. V podstatě mě Toyota uráží a Ředitelství silnic a dálnic by se mělo stydět za svou práci plnou hrbolů.
Leave a Reply