Software v autech VW prý pozná, že auto nejede po silnici, ale že probíhá měření emisí. Zda to pozná software z toho, že došlo k „ucpání“ výfuku či zda auto nejde a stojí, to netuším. Ale pak software nastaví takový provoz motoru, kdy jsou minimální emise. Takové software se prý pozná snadno, za jízdy se dá sonda do výfuku (technicky neřeším, třeba za ním běžíte) a auto prý po zasunutí sondy zjevně zpomalí.
Tedy takové software nemá vliv na jízdu a není důvod nahrávat jiné.
Otázka je kontroly STK. Projde takové auto vůbec kontrolou, když nebudou emise pomocí toho software snižovány. Pokud by prošlo, pak by bylo software zbytečné, tedy by auto projít STK spíše nemělo.
Jenom připomínám, že auto musí při kontrole vyhovovat techničáku, tedy když máte katalyzátor, musí být funkční, když ho nemáte, tak máte sice vyšší emise, ale vyhovíte techničáku, jezdíte a kouříte bez katalyzátoru legálně dále. Kdy bude požadavek katalyzátoru na zahradní sekačky?
A je tu ještě jiná otázka.
Silniční daň se odvíjí od emisí, pokud má auto emise vyšší, mělo platit vyšší silniční daň, finanční úřad by měl vyžadovat doplacení daně s pokutou.
Některá města mají zákaz vjezdu aut s vyššími emisemi. Pak by taková auta měla opět problém, že podváděla a vjela do části města, kde ale neměla co dělat. Tedy dodatečné pokuty od policie.
Toto jsou ale jen úvahy, chtělo by to názor odborníků. Nejlepší článek (s chybou) je zde.
(Navštíveno 24×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply