Prý u nás podle OEDC vznikají školy pro chudé a prý problém. Jací chudí? Máme nejnižší úroveň chudoby v EU díky pokračující úrovni rovnostářství, které se snaží levice ještě více utvrdit zvyšováním daní těm schopnějším. I příjmy těch, co žijí na dávkách, jsou vzhledem k mediánu příjmů vysoké, že se jim nevyplatí ani pracovat. A lidé odcházejí do předčasných důchodů a mají ho vyšší, než současný příjem. Tedy jaká chudoba?
Problém je v prioritách.
Pokud má rodina prioritu vzdělání dětí, tak musí zrušit výdaje třeba na drogy (alkohol, cigarety) a všechny peněžní toky přesměruje na vzdělání.
Pokud má stát prioritu na vzdělání, podpoří vzdělání, třeba na úkor těch dávek a vysokých důchodů. V současné době stát zrušil dotace do Fondu rozvoje vysokých škol, tedy se budou rozvíjet méně.Pokud je ve třídě mnoho dětí, které na výuku kašlou a je těžké je k něčemu přinutit, tak co s nimi? Kolik času zabere třeba kontrola domácích úkolů, které některé děti nepíší či píši špatně, kolik času zabere opakování toho, co ostatní se doučili sami. Děti, co nemají zájem o studium, strhávají ty, kterým se tak učitelé nemohou věnovat a úroveň výuky a znalostí na škole klesá.
Tedy chceme průměrné žáky, studenty, kteří mají stejné, ale nízké znalosti, nebo podpoříme ty, kteří se chtějí vzdělávat a v budoucnu budou třeba zaměstnávat ty, co by jinak skončili jako nezaměstnaní?
A ještě jeden problém, kdo jsou ti žáci, co pořád okrádají druhé žáky a rodiče musí stále něco kupovat? Nedali byste pak dítě do jiné školy?
Leave a Reply