A do prvních tříd také nastupují sedmiletí, kterým rodiče nechali odložit školu, protože se báli, že by jejich dítě bylo úplně nejhorší. Myslí si, že když bude jejich dítě o rok starší než ostatní, tak již rozdíl nebude tak vysoký. Jenže pak může nastat problém, že i to pětileté bude chytřejší.
Rozhodně by se měly třídy dělat podle znalostí.
Jenže to by vystartovali naši „levicoví ochránci lidských práv“, kteří dávají své dítě do školy v 7 letech a kteří jsou zastánci, že mají být ve třídě nadaní i nenadaní. Ano, těm nenadaným to pomůže, ale ty nadané to srazí.
Takže otázka, potřebuje společnost ty více nadané a ty má podporovat či je vhodnější z těch nenadaných udělat aspoň průměrné, aby neskončili v budoucnu na dávkách? Tercium non datur? V cizině to mají snadno vyřešené, mají běžně soukromé školy. A pokud dítě nestíhá, mohou z nich školy dítě i vyloučit a skončí ve státní škole a třeba i mezi jiným etnikem, tedy není na soukromých školách takový problém s kázní, bohužel o to větší je problém s kázní na státních školách. A to je dostatečný strašák pro děti, „půjdeš do státní školy!“.
A jako máme již běžně soukromé vysoké a střední školy, budeme mít časem běžně i základní, těch je zatím málo. Ale to zatím není možné prosadit proti levicovým voličům volící šeď průměru, nikdo podle nich nemá vyčnívat, všichni mají mít stejné platy a stejné důchody, jak jsme to znali z doby před rokem 1989.
Viz také IDNES.Cz
Leave a Reply