Maturitní slohy opravovali anonymní vyškolení externisté. A někteří dali 5 a studenti jsou šokovaní.
Jedna studentka měla mít samé 1 a jedinou 5 ze slohu. Je ale pro mě naprosto nepředstavitelné, že neví jasné, za co 5 dostala. To musí být naprosto jasné, tedy označení pravopisných chyb, poznámka o krátkých holých větách, nesrozumitelné vyjadřování a zda není úplně mimo téma. A to je možná ten hlavní problém, pokud student dostane zadání a píše o úplně něčem jiném, tak co s tím jiného než známka 5? Tím se může stát, že má z angličtiny za 1 a z češtiny za 5. Není možné uznat práci, která je sice slohově výborná, ale je úplně o něčem jiném. To by se mohlo stát, že student si připraví nějaké obecné téma, naučí se ho nazpaměť a pak ho napíše do písemky.
A tedy závěr? Jak říkával jeden učitel z gymplu: „Svět je plný nespravedlnosti a naším úkolem je vás na to připravit„. Když se student nedostane na vysokou školu, nehrozí mu, jako před rokem 1989, vězení za příživniství, že nepracuje. Některé školy umožňují mimořádné studium a zkoušky z něho pak uznávají po přijímačkách do řádného. Dnes je vše snadnější.
A poznámka ke tragédii v Uherském Hradišti. Student si měl vytáhnout údajně vytáhnout otázku s českým spisovatelem a nevěděl o něm údajně vůbec nic a měl prý žádat komisi o přehodnocooení. Maturitních potázek je omezené množství a dají se všechny aspoň částečně naučit. Pokud šel k maturitě a jednu otázku vynechal, tak opravdu nevím, co by měla komise na svém rozhodnutí měnit. A měl možnosti, jak to řešit, viz odstavec výše.
http://zpravy.idnes.cz/sebevrazda-maturanta-v-uherskem-hradisti-f19-/krimi.aspx?c=A120602_1787059_zlin-zpravy_jog –
Leave a Reply