Pořád slyším, že zvláštní školy jsou plné cikánských dětí, nyní od ombudsmana. Já nějak takový problém nevnímám, protože cikáni kolem mě jsou prostě spoluobčané a dívat se na ně a řešit, je to cikán, není to cikán, jako neřeším, je to žid, není to žid, to je podle mě již rasismus.
U těch škol je tu problém, že nemáme takové procento soukromých škol, jako jinde. Tam se určitě barva pleti či rasa neřeší, když žák nestačí tempu výuky, je doporučen přechod na státní školu. A tu státní školu v US bych chápal jako naše současné zvláštní školy.
Ono to u některých dětí nebude o inteligenci, ale spíše o ochotě se vzdělávat, psát úkoly, připravovat se do školy. Není nic horšího, než když větší množství žáků nestíhá a brzdí výuku. A protože výuka často navazuje, pak se opožďují, učitel se jim musí více věnovat a tím se nemůže věnovat těm lepším, ty se nudí. Zvýšit úroveň školství určitě nejde tak, že učitel se nakonec věnuje spíše těm horším a na ta horší mu nezbývá čas. Za nás byla třída A-studijní a třída B-nestudijní.
Základní školství musí být vždy nejméně dvou úrovních, u nás státní školy a zvláštní, v US soukromé a státní. Zrušením zvláštních škol pouze přibudou soukromé.
Leave a Reply