Guma, dřevo, cihly, struska, kusy hliníky, stromy, to vše tvoří základy dálnice, které jsou vysoké až 10 metrů. Tedy dálnice byla postavena na skládce vysoké až 10 metrů! A mosty jsou na tom obdobně, akorát nestojí na skládce.
A můžeme jen doufat, že tam není nebezpečný odpad, jako se navozil vojákům do výcvikového prostoru na Libavé.
Stavební dozor na dálnici pracoval pro stavitele i ŘSD. Stavební deníky jsou v nepořádku.
Ale pokud někdo myslí, že platí záruka a že to někdo opraví, tak mu jeho optimismus závidím. Jak opravit základy dálnice jinak než tak, že se to celé zbourá a nevhodné odveze. Ale jde o odpad a jenom tuna takového odpadu stojí u nás na skládce asi 1000 Kč. Leda že by to odvezli na další stavbu. A hlavně, kde by stavební firma vzala 4 miliardy, co by stálo vybudování celé dálnice znovu.
Takže zkrachuje další firma, majetek v ní nebude žádný, neboť i ten nejhloupější manažér by ho v současné době posílal někam do daňového ráje, kde na něj české úřady nemohou… A my zaplatíme dálnici znovu…
Pro zvětšení deprese doporučuji přečíst diskuzi k článku na odkazu dále. Jeden příspěvek pro ukázku vybírám.
http://www.novinky.cz/domaci/250404-za-zvlnenou-dalnici-u-ostravy-muze-spatny-material.htmlZ diskuze:
Radek Kolibač, Havířov
To, ze tam dali vysokopecni strusku misto sterku, aby si namastili kapsu, je blbost. Proste byla v projektu…Bohuzel ale neni struska jako struska, zalezi na jejim presnem chemickem slozeni, jestli bude bobtnat pri kontaktu s vodou. Ale bohuzel, i ta „spatna“ struska splnovala normove pozadavky, byla certifikovana a tudiz ji mohli pouzit. Jde ale o to, ze tyto normove pozadavky se vztahuji pouze na granulometricke a fyzikalne-mechanicke vlastnosti, nikoliv na chemicke slozeni, ktere by prokazalo, ze ta struska je spatna…
Takze to, ze se ta dalnice vlni, bohuzel neni chyba ani dodavatelu, ani projektantu, ale nedokonalych norem prevzatych z EU…
Alespon tak mi to vysvetlovali ve skole nasi dopravni experti 🙂
Leave a Reply