Bodový systém je v podstatě k ničemu, jen se zjistilo, že čtvrtina přestupků je za překročení rychlosti méně než o 20 km. Policie se totiž postaví někde v obci, kde je kopec dolů a měří. Pokud budete takto dodržovat rychlost, tak brzy spálíte obložení, jak budete brzdit na rychlost menší než povolenou.
Ale něco kladného na omezené rychlosti přece jen něco je. Jezdívám co prudkého kopce s levou zatáčkou, bylo zde tolik nehod, že dali značku 30 km. Znáte někoho, kdo to brzdí z prudkého kopce na povolenou 30 km, když má za sebou kolonu aut? Já jí tam ale dodržuji a dnes se mi to vyplatilo, mohu říci, jako obvykle. Vyjel na mě zase ze zatáčky rozjetý nákladák, rozhodně více než 30 km a 1 metr v mém pruhu, silnice je tam úzká. Při mé pomalé rychlosti se nic nestane, stačíme se vyhnout.
Na našich silnicích se rozmáhá jeden problém. Řidiči s nižším IQ nechápou, že v Česku se jezdí vpravo a šněrují se jako opilí v pruhu sem a tam, bez ohledu na jeho šířku a myslí si, že mají nárok na celý pruh, nemají. A pak je jen krůček k tomu, že přejíždějí před zatáčkou do protisměru a věří, že protijedoucí auta jedou pomalu a vyhnou se jim, jako já s tím nákladákem. Ale někdy jede i ten druhý rychle a dojde k tomu nejhoršímu, srážce blbce s blbcem.
Proč nekontroluje policie přejíždění plné čáry? A znáte někoho, kdo při předjíždění cyklisty tu plnou čáru nepřejede? Třeba za semaforem po zelené.
Pro českého řidiče je vše, co jede pomaleji než on, překážka silničního provozu, cyklista tedy rozhodně také.
Leave a Reply