Pokud je na základní škole ve třídě i 1 dítě, které nestíhá výuku, jsou 2 možnosti, učitel se mu věnuje a poškozuje ostatní děti, nebo ne, pak na tom to dítě bude ještě hůře.
Otázka je, jaký je důvod, že dítě nestíhá. Když třeba půjde o cizince, který umí špatně česky a bude ze země, kde jsou nižší nároky. Odpověď je čistě ekonomická, kdo zaplatí jeho doučování? Má škola platit učitele, který se mu bude speciálně věnovat? Bude o takový přivýdělek učitel stát? Tedy musí nastoupit rodiče a doučit to dítě či to doučování zaplatit. Dříve se tomu říkalo kondice a poskytovali je studenti svým spolužákům a menší peníz, známe to z filmů typu Študáci a kantoři. Tedy nejde o závratné částky, je to na úrovni nákladů na cigarety, alkohol, telefony, které by si rodiče kvůli vzdělání svých dětí mohli odpustit.
Tedy když se zruší zvláštní školy (či jak se to nyní jmenuje), stejně vzniknout „zvláštní třídy, jako za nás byly třídy A, tedy „studijní“, kdo chtěl jít na střední školu a B, kdo nechtěl. Ve třídě A byla výuka náročnější, komu se nelíbila, mohl jít do třídy B.
Pokud máme ve třídě nadané dítě, a to se nudí, zabijeme ho tím. Stejně se nakonec i na základní škole budou muset děti rozdělit podle znalostí, na nějaké to A, B, C, D, atd. Tedy je úplně jedno, zda dítě bude v jiné škole či třídě. Tedy na otázku, zda se máme soustředit na ty nadané či na ty neznalé, je odpověď je jasná, nejprve na ty, co nám něco přinesou a budou živit ty méně nadané ze svých daní. A na střední škole již to bude jasné, tam se neznalé dítě nedostane či časem odejde kvůli prospěchu.
Leave a Reply