Translate my blogs via Google Translate

Co je to myriáda?

Dříve se tak vyjadřovalo množství něčeho, které je nesčíslné (nejde spočítat), ale zase ne nekonečné, jak to chápou matematici. Myriáda je slovo spíše básnické, než matematické. Nejčastěji se myriáda používala pro vyjádření počtu hvězd, jsou myriady květin, myriády zrnek písku na pláži, myriády kapek deště.
Další ukázky myriády v knihách jsou zde
.

V současné době je na Myriada.cz
přes 1407 příspěvků a přes 51 stránek.


Top příspěvků 100 příspěvků
(zkusil jsem zvýšit počet top příspěvků, ale zpomalení načítání webu bylo významné)

Prezident nezná vlajku? (1 458)
Atlantida (1 266)
Učitelé mají dva měsíce prázdnin? (1 180)
Volné kliparty – Free Clipart (1 147)
Kdo byl první kosmonaut, který… (1 123)
2083 – Evropská deklarace nezávislosti (1 057)
Ptačí trus na oknech? (962)
Pivo je také droga (920)
Kolik stojí přesazení vzrostlého stromu? (908)
Portál ČSSZ – e-neschopenka (776)
Jak nám ruský „vědec“… (643)
Mu (568)
Malířka Edita Hirschová (567)
Chápe statistický úřad rozdíl mezi… (566)
Lemurie (561)
Zemřel Bob Frídl (510)
Doggerland (481)
Parodie na film Pád třetí říše (465)
Umíte napsat slovo myriáda? (453)
Pikosekunda × peakosekunda (445)
Pivo může být lék, ale v balení jako… (368)
Generace sněhových vloček (341)
TV Seznam-samé přestávky v online vysílání (339)
Jak se dovolat do Vodafone (335)
Narcismus (329)
Nebezpečné jaderné elektrárny (325)
Upálení Jana Husa (325)
Generace X, Y, Z (320)
Airbus 380 (316)
Proč nesnáším Bohdalku (305)
Arkádie (303)
Papírové verze Myriady (295)
Ruské rakety (290)
Zvýšení napětí v síti (287)
Jako, wie-als, like-as (285)
Zpravodajské weby (282)
Korejský útok balónky (278)
Občanská gramotnost (277)
Moje ankety (274)
Duplicitní vlastnictví pozemků (269)
Licence a daně na alkohol (265)
Antillia (Antilia) (265)
Devět severských světů a strom Yggdrasil (261)
O webu (260)
Pangea (259)
Seriál Rapl × James Bond? (254)
Hyperborea (Thule nebo Thúlé nebo Tule) (247)
Putinova raketa? (243)
Důchody ohrožují nás všechny (242)
Co je to WordPress (242)
Barsoom (242)
Ekumena – Oekumena (240)
Značení v Česku (239)
Staré, mystické, virtuální světy (238)
Středozem (Středozemě) (238)
Agarta – Agharta – Aghartha (237)
Kdo byl první na Měsíci? (232)
Noční obloha (231)
Penglai (228)
Plutonie (227)
Ekosex (225)
Drony nad námi? (225)
Cimmerie (224)
Ztrátová manažerka Masarykova okruhu (223)
Lék Fomepizol na metanol (217)
Film Murphyho válka (217)
Jednotná minimální mzda v EU? (217)
Šangri-La (214)
Telefony-mobily (214)
Dean Buchanan, malíř z Nového Zélandu (214)
Tankodromy v lesích (205)
Jak psát blogy? (205)
Věty na vytesání do kamene (204)
Cirkevní restituce (203)
Děti kouří a jsou tlusté (201)
Brazil (201)
Jak poznat „Černocha“? (201)
Energie pro lidstvo – bysnys pro jednotlivce (197)
Gondwana (196)
Opilci na kolech (195)
Mundus Subterranes (195)
Televize – online vysílání (194)
Manažér musí být psychopat? (193)
Největší světové problémy (193)
Čtěte územní plány! (193)
Fryčovo knihkupectví (192)
Web PSP.cz s pornem (188)
Podvodníci okrádají důchodce (188)
Narnie (187)
Co největšího lidé vytvořili? (186)
Ceny software ve veřejné sféře (186)
Paterčata paní Saši (186)
Postav dům, zasaď strom, vykopej… (184)
Pellucidar (183)
Telefony, které nezvedám (177)
Mobil ve výuce? (173)
Společnost Sazerac (169)
Co s horníky? (166)
Puya (165)
Kultura národa? (160)

Moje blogy na

A proč „hloupnou“ děti?

V dnešní MF Dnes (19.9.2011) je článek o „hloupnutí“ dětí. Dnes má skoro každé dítě přístup na internet a hodně jich má mobilní telefon. Děti se nějak domnívají, že není potřeba se něco učit, když je vše na internetu. Ale proč jim nikdo třeba neřekne, že když se chtějí v cizině domluvit, že i když budou mít s sebou telefon připojený na internet, že jim to v hovoru nepomůže a navíc, kdo za ně to připojení na internet zaplatí?

A když bude nehoda a přijede záchranka, tak zraněný nejprve počká, až lékař vyhledá informace na internetu? A jak bude hledat informaci pilot padajícího letadla či jen řidič auta řítícího se do havárie?

Děti nějak nechápou, že když chtějí něco přijímat, že to někdo musí zase vydat, dát na internet. A je otázka, zda je to tam správně.

Špatné je, když učitelé chtějí, aby neodcházely chytřejší děti na gymnázium či jiné školy, chybí prý pak ve třídě tahouni či ti, co to těm méně chápavým vysvětlí. To snad ne, inteligentní žák nemá trávit čas „tažením“ třídy či vysvětlováním látky. Ten má být někde jinde a rozvíjet se, ne se „degradovat“ na úroveň těch méně chápavých.

Děti neumí číst, tedy špatně chápou jakékoliv zadání. A to je problém, pak nepochopí nic a nikde, ani návod na pračku.

Nejzajímavější je myšlenka, že mozek má takovou kapacitu, že učením do školy se nemůže ani náhodou přetížit.

A kdo za to může? No rodiče, kdo jim brání děti doučovat či je nechat doučovat, za 1. republiky se tomu říkalo kondice a za peníze to dělali ti chytřejší žáci či studenti.

Takže proč nám děti „hloupnou“? Protože každý tvor je od přírody líný a nikdo je učit nenutí.

(Navštíveno 47×, 1 návštěv(a,y) dnes)

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Twitter MyriadaCz