V dnešní MF Dnes (19.9.2011) je článek o „hloupnutí“ dětí. Dnes má skoro každé dítě přístup na internet a hodně jich má mobilní telefon. Děti se nějak domnívají, že není potřeba se něco učit, když je vše na internetu. Ale proč jim nikdo třeba neřekne, že když se chtějí v cizině domluvit, že i když budou mít s sebou telefon připojený na internet, že jim to v hovoru nepomůže a navíc, kdo za ně to připojení na internet zaplatí?
A když bude nehoda a přijede záchranka, tak zraněný nejprve počká, až lékař vyhledá informace na internetu? A jak bude hledat informaci pilot padajícího letadla či jen řidič auta řítícího se do havárie?
Děti nějak nechápou, že když chtějí něco přijímat, že to někdo musí zase vydat, dát na internet. A je otázka, zda je to tam správně.
Špatné je, když učitelé chtějí, aby neodcházely chytřejší děti na gymnázium či jiné školy, chybí prý pak ve třídě tahouni či ti, co to těm méně chápavým vysvětlí. To snad ne, inteligentní žák nemá trávit čas „tažením“ třídy či vysvětlováním látky. Ten má být někde jinde a rozvíjet se, ne se „degradovat“ na úroveň těch méně chápavých.
Děti neumí číst, tedy špatně chápou jakékoliv zadání. A to je problém, pak nepochopí nic a nikde, ani návod na pračku.
Nejzajímavější je myšlenka, že mozek má takovou kapacitu, že učením do školy se nemůže ani náhodou přetížit.
A kdo za to může? No rodiče, kdo jim brání děti doučovat či je nechat doučovat, za 1. republiky se tomu říkalo kondice a za peníze to dělali ti chytřejší žáci či studenti.
Takže proč nám děti „hloupnou“? Protože každý tvor je od přírody líný a nikdo je učit nenutí.
Leave a Reply