Jezdit vlakem do ciziny je v současné době často dražší, než letět letadlem. Třeba od nás do Prahy vyjde jedna cesty 220 Kč, tedy tam a po třeba týdnu zpět je to 440 Kč, tedy jedu samozřejmě autobusem, tak bohatý nejsem. Letenky kupované s velkým předstihem se dají sehnat levně, a tedy často jsou levnější, než železnice. A argument železničářů, že vlak jede do středu města, to hromadná doprava také.
Kdysi jsem četl jeden článek, jak cestující zjišťoval, kdo s ním jede vlakem do Itálie a vyšlo mu, že to byli většinou železničáři či rodinní příslušníci. Bylo by zajímavé zjistit, jaké procento cestujících do ciziny má režijní jízdenku. A co by se stalo, kdyby byly režijní jízdenky, tak doufám, že taková analýza proběhla a ministr Kalousek jí má k dispozici.
České dráhy nyní často inzerují v novinách na celostránkových inzerátech. Je to poslední výkřik, jak získat cestující? Autobus či auto bude vždy levnější, cestující zvolí dopravní prostředek přesně na míru, ale u vlaku tam bude vždy velká lokomotiva a těžký vagón, těžko bude přepravovat cestující malým vláčkem či drezínou.
A režijní jízdenky? Samozřejmě zrušit.
Leave a Reply