Někdo v dobré víře, že sníží zplodiny z výfuku aut, navrhl autostop. Ale jako vždy „cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly“. Někdo myslel a nedomyslel a určitě má na svědomí nějaké mrtvé.
Jak se pokus nás autostopem zabít projevuje.
Dojíždím do křižovatky, zmáčknu spojku, vyřadím a jedu setrvačností do křižovatky a řeším situaci, zda zabrzdím či zařadím rychlost a pojedu dál. Jenže motor autostop vypne a tak zastavuji v křižovatce a musím pustit spojku a znovu ji stlačit. Nebo startovat, protože si můžu myslet, že motor chcípne nízkými otáčkami. A mezi tím mě může někdo nabourat.
Motor jde potichu a kolem může být hluk jiných aut, rozhlížím se po situaci na křižovatce a nepoznám ihned, že se motor vypnul.
Rady, že se musí hlídat motor, otáčkoměr, jsou k ničemu, já hlídám nejprve ostatní auta. Za chvíli bude potřeba copilot na hlídání těch dalších „zabíječek“
Autostop mi vypne motor, já jdu zavřít vrata a mám pocit, že dálková, tlumená světla svítí nadále naplno, silně se tak vybíjí baterie. A pokud se z nějakých důvodů někam vracím a nechám auto delší dobu s plnými světly stát, tak než se vrátím, tak se mi může vybít baterie. Ale nemám tento stav ještě prozkoumaný.
Když vypnu motor klíčkem a nechám ho v zapalování, mám pocit, že se světla přepnou na parkovací či denní, teď nevím.
Leave a Reply