Možná by měla být doplněna databáze řidičů, aby se zjistilo, která autoškola a který komisař má nejvíce nehod. problém mladých je, že večer před nějakou zkouškou vezmou učebnici a doufají, že se do rána potřebné naučí či to nějak „okecají“. Ale problém je s řidičskou praxí, ta se nedá okecat.
A pokud se někomu zdají komisaři přísní, podle mě by klidně mohli komisaři vzít do auta ještě někoho přihlížejícího podle volby řidiče s tím, že by musel být celou jízdu zkoušky v klidu a bez vydávání jakýchkoliv zvuků. Vyjádřit by se ke zkoušce směl až po skončení jízdy, vystoupení z auta a zavření dveří. A záruku tichého chování by měla být kauce např. 5 000 Kč a v autě by byl diktafon, který by po dobu zkoušky nahrával, tedy pokud by byl na diktafonu přihlížející zaznamenán, kauce by propadla.
Boeing 737 MAX a „zapínači“ autopilotů
Od té doby co na iDnes vyžadují registraci mi nestojí za to tam diskutovat. Váš blog mi připomněl článek „Piloti nebo strojníci“ co svého času vzbudil mírné pozdvižení, ale už upadl v zapomenutí. Ale na internetu se snad ještě najít dá. Pokud jste se s ním nesetka, doporučuji ho vaší pozornosti. Když sleduji pořady „Vteřiny před katastrofou“, musím připustit, že na tom článku asi část pravdy bude.
Na https://www.aeroweb.cz/ se občas píše o výcviku dopravních pilotů – jak je to teď a jak to má být v budoucnu. Pokud to tam myslí vážně, tak lze říci: „A bude hůř“.
Při nehodě na Hudsonu měli pasažéři štěstí, že tehdy v pilotní kabině neseděl strojník, ale Pan Pilot. Věděl, co je potřeba udělat a udělal to bez ohledu na to co se psalo v příručkách.
Zdravím
Yarda