Pokračování příspěvku z 30. ledna 2018. Když ráno škrabete auto, také si říkáte, jak by to bylo se samořízenými auty? Jak budou fungovat kamery a čidla v zimě za sněžení?
Ráno lidé škrabou skla, přední a zadní světla, teď ještě budou škrabat všechny ty kamery a čidla? To vše bude muset být vytápěné, jako jsou u aut vytápěná skla a zrcátka. Ale za jak dlouho se to vše vytopí tak, aby led všude zmizel? A kdo utře kapičky, které po roztání sněhu vzniknou? Bude řidič mít suché hadříky a zastavovat a utírat a utírat?
O samořízených autech se nyní hodně diskutuje. Laici se domnívají, že dnes jde naprogramovat úplně vše. Ale zapomínají na havárie počítačů po různých aktualizacích, představte si, vyjedete a na první křižovatce auto zkolabuje, a přitom včera křižovatkou projelo bez problémů. A kolikrát nadáváte, že nějakou drobnost nejsou programátoři naprogramovat. Jak naprogramujete, že z kamionu před vámi může spadnoat led a poškodit vám auto? Počítají samořízená auta s tím, že protijednoucí řidič dodržuje zákony a nezrychlí při předjíždění nad povolenou rychlost? Počítače v běžném provozu pořád na lidský mozek nemají…
Třeba nechápu, proč nemá jeden zdravotnický program export do MS Excel a při kopírování zjistíte, že vám běžné kopírování (Crtl+C, Ctrl+V) zkopíruje jen určité množství řádků a vy nevíte kolik a tak musíte zkoušet, kontrolovat, aby vám nějaký ten řádek nevypadl, v účetnictví a daních musí být vše přesně.
A samořízená auta poznáte snadno, pojedou podle zákonů a naruší běžnou jízdu ostatních řidičů, která je často na hranou zákona v nějaké „toleranci“, typicky překračování rychlosti o nějaký ten kilometr a typicky při předjíždění.
Leave a Reply