Čtu v MF Dnes, že v Ústeckém kraji každé 10. dítě nedokončí základní školu. A pak je úplně vyřazeno z dalšího vzdělávaní. Když ale dítě vidí v televizním pořadu Výměny manželek vysmátého pána, co bere měsíčně 40 tisíc na dávkách, tak si určitě řeknou, že to by jim mohlo na život bez práce stačit. Můžeme upravit 2 slova ve známém úsloví důchodce Paroubka na: „Kdo z vás tolik má?“
Když někdo nedokončí základní vzdělání jen proto, že ho rodiče k jeho dokončení „nedofackovali“, dříve ho mohli „fackami“ přesvědčit, že se učit má, tak si základní vzdělání může dokončit i dodatečně jako zletilý, kde je tedy problém?
Ústecký kraj je „podivný“, atypický, šedý. Po válce bylo hodně původních obyvatelů odsunuto a ti, co přišli, neměli k místu žádný vztah a tak se v něm objevili i „podivní“ lidé. Je to vidět i na některých politicích a některých úřednících, „podivná“ politika, dotační podvody. Tedy se není ani co divit, že je na tom nejhůře s dětmi s nedokončenou základní školou.
V článku se navrhuje řešení známé z vysokých škol. Stát chtěl více vysokoškolsky vzdělaných lidí, tak snížil nároky na absolvování vysoké školy (někde až na úroveň dřívějších maturit), děsí mě snížení nároků i v medicíně. Také maturanti jsou často na úrovni 9. třídy základní školy.
Co tedy snížit nároky na základní škole, na její absolvování budou stačit schopnosti, které mají žáci na konci 1. stupně základní školy. A problém s nedokončenými základními školami je rázem vyřešen!
Leave a Reply