Translate my blogs via Google Translate

Co je to myriáda?

Dříve se tak vyjadřovalo množství něčeho, které je nesčíslné (nejde spočítat), ale zase ne nekonečné, jak to chápou matematici. Myriáda je slovo spíše básnické, než matematické. Nejčastěji se myriáda používala pro vyjádření počtu hvězd, jsou myriady květin, myriády zrnek písku na pláži, myriády kapek deště.
Další ukázky myriády v knihách jsou zde
.

V současné době je na Myriada.cz
přes 1407 příspěvků a přes 51 stránek.


Top příspěvků 100 příspěvků
(zkusil jsem zvýšit počet top příspěvků, ale zpomalení načítání webu bylo významné)

Prezident nezná vlajku? (1 458)
Atlantida (1 267)
Učitelé mají dva měsíce prázdnin? (1 180)
Volné kliparty – Free Clipart (1 147)
Kdo byl první kosmonaut, který… (1 123)
2083 – Evropská deklarace nezávislosti (1 057)
Ptačí trus na oknech? (962)
Pivo je také droga (920)
Kolik stojí přesazení vzrostlého stromu? (908)
Portál ČSSZ – e-neschopenka (776)
Jak nám ruský „vědec“… (643)
Mu (568)
Malířka Edita Hirschová (567)
Chápe statistický úřad rozdíl mezi… (566)
Lemurie (561)
Zemřel Bob Frídl (510)
Doggerland (481)
Parodie na film Pád třetí říše (465)
Umíte napsat slovo myriáda? (453)
Pikosekunda × peakosekunda (445)
Pivo může být lék, ale v balení jako… (368)
Generace sněhových vloček (341)
TV Seznam-samé přestávky v online vysílání (339)
Jak se dovolat do Vodafone (335)
Narcismus (329)
Nebezpečné jaderné elektrárny (325)
Upálení Jana Husa (325)
Generace X, Y, Z (320)
Airbus 380 (316)
Proč nesnáším Bohdalku (305)
Arkádie (303)
Papírové verze Myriady (295)
Ruské rakety (290)
Zvýšení napětí v síti (287)
Jako, wie-als, like-as (285)
Zpravodajské weby (282)
Korejský útok balónky (278)
Občanská gramotnost (277)
Moje ankety (274)
Duplicitní vlastnictví pozemků (269)
Licence a daně na alkohol (265)
Antillia (Antilia) (265)
Devět severských světů a strom Yggdrasil (261)
O webu (260)
Pangea (259)
Seriál Rapl × James Bond? (254)
Hyperborea (Thule nebo Thúlé nebo Tule) (247)
Putinova raketa? (243)
Důchody ohrožují nás všechny (242)
Co je to WordPress (242)
Barsoom (242)
Ekumena – Oekumena (240)
Značení v Česku (239)
Staré, mystické, virtuální světy (238)
Středozem (Středozemě) (238)
Agarta – Agharta – Aghartha (237)
Kdo byl první na Měsíci? (232)
Noční obloha (231)
Penglai (228)
Plutonie (227)
Ekosex (225)
Drony nad námi? (225)
Cimmerie (224)
Ztrátová manažerka Masarykova okruhu (223)
Lék Fomepizol na metanol (217)
Film Murphyho válka (217)
Jednotná minimální mzda v EU? (217)
Šangri-La (214)
Telefony-mobily (214)
Dean Buchanan, malíř z Nového Zélandu (214)
Tankodromy v lesích (205)
Jak psát blogy? (205)
Věty na vytesání do kamene (204)
Cirkevní restituce (203)
Děti kouří a jsou tlusté (201)
Brazil (201)
Jak poznat „Černocha“? (201)
Energie pro lidstvo – bysnys pro jednotlivce (197)
Gondwana (196)
Opilci na kolech (195)
Mundus Subterranes (195)
Televize – online vysílání (194)
Manažér musí být psychopat? (193)
Největší světové problémy (193)
Čtěte územní plány! (193)
Fryčovo knihkupectví (192)
Web PSP.cz s pornem (188)
Podvodníci okrádají důchodce (188)
Narnie (187)
Co největšího lidé vytvořili? (186)
Ceny software ve veřejné sféře (186)
Paterčata paní Saši (186)
Postav dům, zasaď strom, vykopej… (184)
Pellucidar (183)
Telefony, které nezvedám (177)
Mobil ve výuce? (173)
Společnost Sazerac (169)
Co s horníky? (166)
Puya (165)
Kultura národa? (160)

Moje blogy na

Komu vadí současná matematika na střední škole, nemá na střední škole co dělat

1. 6. 2016

1. 6. 2016

Učitelé na středních školách (i v našem městě) říkají, že musí místo středoškolské matematiky opakovat matematiku ze základní školy, typicky zlomky. Jak je možné, že se na střední školu dostanou studenti, co neznají ani zlomky nebo i trojčlenku? A pomíjíme, že se takoví studenti pak dostanou i na vysokou školu, kde se „historie s matematikou opakuje“. To je největší problém výuky matematiky, studenti neznají matematiku ze školy nižšího stupně, než právě studují, i já osobně jsem slýchával poznámky typu: „já byl tehdy, když se to na základní škole učilo, nemocen“. A nejhorší na to bylo to, že se studenti cítili „ukřivděni“, protože oni za to přece nemohou, že byli tehdy nemocni a tím jim určitá výuka matematiky unikla. A možná mají pocit, že jsou tím „nadosmrti“ poznamenaní a že se to „matematické stigma“ s nimi táhne celý život. Co za to „matematické stigma“ základní školu zažalovat?

Když se argumentuje, proč maturita z matematiky na střední škole nemá být, tak se vytahuje maximum, tedy třeba logaritmy, deskriptivní geometrie, goniometrické funkce. Ale proč se nemluví o maturitním matematickém minimu? V diskuzích k článkům k maturitě z matematiky někteří čtenáři psali, že se zveřejněnými maturitními otázkami z matematiky problémy neměli. A opět to vypadá, že současné minimum na zvládnutí maturity z matematiky zvládnou někteří žáci z deváté třídy, jak bylo zjištěno testy v roce 2008, viz článek na iDnes.cz. Proč se nedělaly takové testy s deváťáky každý rok? Obávám se, že by se propadlí maturanti stali terčem posměchu a někteří by to to psychicky neunesli (ztratili by tvář) a možná by to skočilo žalobami pro „zesměšnění“ či možná i něčí sebevraždou. A že si studenti dokáží i oficiálně stěžovat, že byli „zesměšněni“ tím, že dostali otázku, na kterou neznali odpověď, není nic neobvyklého („oni byli přece tehdy nemocní“).

Moje známá učitelka, co učí matematiku na střední i vysoké škole, si mi stěžovala, jak za ní jednou ve středu přišel její student střední školy, co školu dost „flákal“, že by potřeboval doučit matematiku na přijímačky na vysokou školu. A když mu známá řekla, že to je možné a že kdy začnou, tak prý ihned, protože prý jde na zkoušky v pátek. To mi připomíná malé děti, ti také chtějí všechno hned.

Je pak otázka, co se vlastně někteří studenti na střední škole z matematiky za 4 roky naučí?

A nakonec i zlomky. Odhaduji, že 1/3 třetina studentů na střední škole nemá co dělat. I když nakonec složí maturitu, tak ta 1/3 se v komerční sféře uplatní pouze na pozicích o stupeň vzdělání níže, středoškoláci tak prodávají, skladníky, na vrátnicích (recepcích), tedy něco, na co dříve stačilo vyučení. Proto často ta 1/3 s maturitním vysvědčením míří do státní a veřejné správy, kde mají obecně vysvědčení větší váhu, než mají znalosti v komerční sféře.

Opakuji: Komu vadí současná matematika na střední škole, nemá na střední škole co dělat.

Autor učil externě informatiku na středních školách.

(Navštíveno 26×, 1 návštěv(a,y) dnes)

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Twitter MyriadaCz