Státu propadla stavební povolení na stavbu dálnic. A protože není stabilní právní stav, jsou nové zákony a vyhlášky, tím možná nějaká stavební povolení nepůjde podle nových EIA vydat. Ono se mluví o chráněných oblastech, ale může být i jinak.
Do roku 1989 se tu stavělo bez ohledu na evropské normy. Když jedete z Jindřichova Hradce do Prahy přes Humpolec, tak jste si určitě všimli, že dálnice je samá zatáčka. Pak jsou často velká stoupání a klesání, k mostům přes řeky, velké stoupání je před připojením se na budoucí R3 od Českých Budějovic. Nevím jak zatáčky, ale podle mých informací stoupání jsou na dálnice moc velká, v zimě tam mohou kamióny uvíznout a pak jsou toho plná média. Ale kamiony mají pneumatiky, které vyhovují na cestě ze zasněženého Švédska do slunné Itálie, pouze na území Česka ne, tedy by kamiony měly mít podle českých úřadů speciální pneumatiky pro jízdu po území Česka.
Pokud jezdíte kolem Tábora, kdy tam bude dokončená stavba, pamatuje někdo, že tam byly komplet 4 pruhy? Podle mě se to postavilo, otevřelo a okamžitě se různé poloviny dálnice zavřely. A určitě na to nemá vliv žádná ochrana přírody. A dnes je dálnice standard, kam nevede, tak investoři spíše nejezdí.
Bohužel trend stavby špatných dálnic pokračoval i po roce 1989. Pak jsme vstoupili v roce 2004 do EU, a tedy vzali závazky, že budeme stavět normální evropské dálnice, ne klikaté a ne s prudkými stoupáními.
Premiér a ministr dopravy prý jedou „škemrat“ do Bruselu, aby nám dovolili stavět dálnice podle starých povolení a starých norem z doby před vstupem do EU. Jakoby si úředníci nevšimli, že jsme skoro 12 let v EU. A zkuste to vy při nějaké stavbě.
Zrovna vyrážím na stavební úřad, naštěstí ne pro povolení, ale kvůli ukončení stavby, papír tam již čeká.
(Navštíveno 23×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply