Škoda Auto se chová ekonomicky správně. Má zisk, tak ho použije jako přípravu na to, že o auta nebude v budoucnu zájem. Kolik z vašich příbuzných či sousedů ještě nemá nové auto? V MF Dnes čtu, že ve Škoda Auto 1 manažer má pod sebou 5 lidí a že má být počet manažerů upraven tak, že bude na 1 manažera 8 podřízených. A proč to nepoužít ve školách, aby měl učitel ve třídě 8 žáků? Kdo se „uřídí“ snadněji, 8 podřízených nebo 8 rozjívených žáků?
Další má být zvýšený outsourcing, neboli převést některé činnosti na externí firmy, které to umí lépe. A když dojdou peníze, tak externí firma se vypoví snadněji, než stejný počet kmenových zaměstnanců, kde firma musí počítat se mnoha statisícovým odstupným každému propouštěnému, které jí může přivést do finančních problémů.
Jako Škoda Auto by se měl chovat stát. Ale stát se v době konjuktury bezostyšně utrácí, zvyšuje dávky a platy úředníků a lidé jásají, jako mají vládu. Asi jako jásali Řekové. Stát by měl v době konjunktury splácet dluhy, šetřit (protože má z čeho, v depresi to nepůjde) a připravovat se na to, že dojde v rámci ekonomických cyklů k další depresi. Ale to politiky nezajímá, v té době již u „koryta“ nebudou.
(Navštíveno 16×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply