http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologie/strasky-dela-ze-sumavy-autodrom
Myslím, že Stránskému se křivdí (viz odkaz), takový tankodrom dělají těžaři všude, nejen na Šumavě.
Mám fotky rýh z Jizerských hor (jedna viz dále) a naopak z jihu u Rajchéřova (u Slavonic). I menší rýhy vám vadí, když jdete, jedete lesem na kole a najednou před vámi velká louže a vy nevíte, jak je hluboká. Cyklisté je objíždějí lesem, kde je za chvíli vyjetá nová cesta. A když rýhu objíždíte po padesáté, tak již nadáváte.
Problém je také v tom, že cesta vede po soukromých pozemcích, je povinen majitel udržovat cestu, která je ze zákona veřejnou komunikací, v nějakém určitém stavu? Ty rýhy na Šumavě budou pravděpodobně na území státního podniku Lesy České republiky, který zabral velké množství lesů (určitě i po odsunutých Němcích a Rakušácích). Má i státní podnik povinnost udržovat cesty v nějakém stavu?
Jinak řešení je jednoduché, desítky let známé, možná i levnější. Existují lesní lanovky. Kolik stojí stahování dřeva lanovkou a kolik stojí následná oprava lesní cesty do původního stavu, pokud to vůbec jde? My dokážeme dělat cyklostezky, 1 km za 4-10 miliónů, tak to by mohla být ceny na kalkulaci, zda použít lanovku či cestu po těžbě opravovat. Levnější je to pouze v případě, když cestu nemusíte uvádět do původního stavu a s tím asi těžaři počítají.
(Navštíveno 205×, 1 návštěv(a,y) dnes)
Leave a Reply