Socialista Tvrdík dostal České aerolinie (ČSA) jako trafiku po odchodu z ministerstva obrany (to se z jeho hospodaření nějak vzpamatovalo) a jeho hospodaření v ČSA spolu s jeho kamarády – poradci srazilo ČSA tak, že jsou stále v problémech. Vláda nabízí ČSA v podstatě zadarmo. Proč je ale nikdo nechce? Problémem jsou zaměstnanci, tedy někdo, komu musí zaměstnavatel zajistit výplatu mzdy, i když pro něj nemá práci (je krize, lidé zase nemají tolik peněz na létání). Jenom pilotů je v ČSA 300 či možná již jen 200, průměrný plat pilota (který si rozhodně za svou odpovědnost zaslouží) je podle médií 200 tisíc, tedy násobením 200 000 × 300 × 12 dostaneme 720 000 + odvody státu a máme tu miliardu, což je shodou okolností ztráta, kterou měla ČSA loni. Tedy jen na piloty musí mít zisk miliardu a pak tu máme spousty dalších zaměstnanců.
Je to obdobné, jako když vám někdo nutí starý dům s nájemníky s nějak regulovaným či jiným sociálním nájemným, z nájemného dům neopravíte a více peněz z nájemníků nedostanete, viz třeba problémy s domy v Ostravě Přívozu. Nebo máte zájem o takový dům, majitel domu v Ostravě přívozu vám nějaký určitě rád levně prodá.
Tedy někdo koupí ČSA a začne propouštět a hned má na krku stávky a když zákazníci několikrát zjistí, že kvůli stávce neodletí a propadnou jim navazující letenky a zálohy na ubytování, tak s ČSA příště nepoletí.
I já mám špatnou zkušenost s ČSA na letišti v Paříži a jeden kufr, který jaksi s ČSA nikdy do cílové stanice nedorazil a zůstal v Praze.
V současné době stávky nejsou, i ten největší socialista ví, že se jí nic nevyřeší. Čeká se na spásu, že ČSA někdo koupí a bude je zpočátku dotovat. Ale kdo má volnou milioardu na dotaci nějakých ČSA v nějaké mrňavé zemi ve střední Evropě? A tak až zaměstnanci zjistí, že ani nový majitel nemá na rozhazování, vyvolají další stávku a tím ČSA definitivně pohřbí do minulosti, jako jsou již dávni pohřbeny jiné bývalé socialistické aerolinie, létá třeba Interflug bývalé NDR?
Další třeba blog na idnes.cz.
Leave a Reply